Alsace

İtiraf ediyorum, elden ele dolaşan şu "şahane fotoğraflar", "ölmeden önce gidilmesi gereken 50 yer", "dünyanın 25 harikası" gibi başlıkları olan maillerin çoğunu içine bakmadan silenlerdenim. Ama üç yıl kadar önce bu maillerden birini açasım tuttu. Gördüğüm fotoğraflar öyle güzeldi ki, birgün buralara gideceğim dedim. Hatta gaza gelip maili bir arkadaşıma gönderdim. "Hiç sesin çıkmadı, nasıl güzel yerler değil mi ama" dediğimde, "o resimlerin gerçek olmadığı çok belli ondan tepki vermedim" dedi. Zaman geçti, denk geldi gidip kendi gözlerimle gördüm, resimler gerçekmiş..
Alsace, Fransa’nın 26 bölgesinden biri. Bölge, Bas-Rhin (kuzey) ve Haut Rhin (güney) diye 2 ile ayrılıyor. Strasbourg, Bas Rhin ilinin, Colmar ise Haut Rhin ilinin merkezi.

Alsace’da gezecek çok köy sokak, yürüyecek çok kilometre üzüm bağı ve tadılacak çok lezzetler var. Biz 5 kısa günde kendimize iki merkez belirledik; Strasbourg ve Colmar. Doğrusu gittiğimiz yerler şahaneydi, gidemediklerimizden başka kaç gezi çıkar göreceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder